Программа
Пилотный курс повышения квалификации преподавателей по русскому языку и русской культуре и методике преподавания русского языка и русской культуры, Пловдив 17 – 20 июня 2004 года
1. “Новое в русской лексике”. Модулът има за цел да запознае участниците
в курса с актуалните тенденции в развитието на руската лексика от
края на 20 – началото на 21 век и с най-новите лексикални единици
в сферата на бизнеса, политиката и международните отношения, компютърната
техника, масмедиите и рекламата. Във фокуса на програмата е “живият”
език в неговото динамично функциониране, богатството на разговорната
реч и спектърът на нейните изразни възможности (Лектори: гл.ас. д-р
Майя Кузова, гл.ас. Атанаска Тошева, филолог-специалист Радка Чобанова)
– 6 часа.
2. «Актуальное страноведение: социокультурная ситуация в России конца
XX начала XXI веков». Модулът цели да представи пред
участниците в курса широка панорама от актуални събития и лица в съвременната
руска социална и културна история. Курсът е мултимедиен и включва автентични
аудио-, видео- и телевизионни материали. (Лектор: доц. д-р Ирина Чонгарова)
– 3 ч.
3.«Новейшая русская литература». Модулът има за обект най-интригуващата
и най-дискусионната част от съвременната руска литература. В едър план
са представени ключови автори (Виктор Ерофеев, Т.Толстая, В. Пелевин,
Л. Петрушевская, Л.Улицкая, Мих. Веллер, В.Павлова и др.), като емблематичните
им творби се представят за прочит на участниците в курса. Курсът информира
за знаковите фигури в съвременната руска литературна наука. Презентират
се най-атрактивните руски литературни сайтове.(Лектор: гл. ас. д-р Кръстина
Арбова) – 3 ч.
4. «Прикладные вопросы контроля в форме тестов (в аспекте русского языка
как иностранного)». Модулът е предложен от проф. Т. М. Балихина – Декан
на факултета за повишаване на квалификацията на преподавателите при
УДН – Москва. Той включва актуални теми като: «Формы тестовых заданий,
банк тестовых заданий по русскому языку как иностранному, общая методика
и этапы конструирования теста по русскому языку как иностранному, ошибки
в конструировании тестов по русскому языку как иностранному, оценочные
шкалы и их применение в тестировании по русскому языку как иностранному
и др.) – 8 ч. |