Программа

 

Пилотный курс повышения квалификации преподавателей по русскому языку и русской культуре и методике преподавания русского языка и русской культуры, Пловдив 17 – 20 июня 2004 года

     

  1. “Новое в русской лексике”. Модулът има за цел да запознае участниците в курса с актуалните тенденции в развитието на руската лексика от края на 20 – началото на 21 век и с най-новите лексикални единици в сферата на бизнеса, политиката и международните отношения, компютърната техника, масмедиите и рекламата. Във фокуса на програмата е “живият” език в неговото динамично функциониране, богатството на разговорната реч и спектърът на нейните изразни възможности (Лектори: гл.ас. д-р Майя Кузова, гл.ас. Атанаска Тошева, филолог-специалист Радка Чобанова) – 6 часа.

  2. «Актуальное страноведение: социокультурная ситуация в России конца XX начала XXI веков». Модулът цели да представи пред участниците в курса широка панорама от актуални събития и лица в съвременната руска социална и културна история. Курсът е мултимедиен и включва автентични аудио-, видео- и телевизионни материали. (Лектор: доц. д-р Ирина Чонгарова) – 3 ч.
  3.«Новейшая русская литература». Модулът има за обект най-интригуващата и най-дискусионната част от съвременната руска литература. В едър план са представени ключови автори (Виктор Ерофеев, Т.Толстая, В. Пелевин, Л. Петрушевская, Л.Улицкая, Мих. Веллер, В.Павлова и др.), като емблематичните им творби се представят за прочит на участниците в курса. Курсът информира за знаковите фигури в съвременната руска литературна наука. Презентират се най-атрактивните руски литературни сайтове.(Лектор: гл. ас. д-р Кръстина Арбова) 3 ч.
  4. «Прикладные вопросы контроля в форме тестов (в аспекте русского языка как иностранного)». Модулът е предложен от проф. Т. М. Балихина – Декан на факултета за повишаване на квалификацията на преподавателите при УДН – Москва. Той включва актуални теми като: «Формы тестовых заданий, банк тестовых заданий по русскому языку как иностранному, общая методика и этапы конструирования теста по русскому языку как иностранному, ошибки в конструировании тестов по русскому языку как иностранному, оценочные шкалы и их применение в тестировании по русскому языку как иностранному и др.) – 8 ч.